Fiecare ECC (Echipament de Casă și Control) înregistrat din Republica Moldova trebuie să dețină contract de deservire tehnică, conform  Articolului 293 (1).Încălcarea regulilor de exploatare a mașinilor de casă și control: ” Exploatarea mașinilor de casă și control fără memorie fiscală, defectate, nesigilate / neînregistrate de / la organul fiscal sau în lipsa contractului valid de asistență tehnică cu prestatorul autorizat se sancționează cu amendă de 18-30 de unități convenționale (900-1500 lei) aplicată persoanei cu funcție de răspundere.” 


Contractul de deservire tehnică reprezintă acel document în baza căruia pot fi realizate anumite intervenții de către un inginer a unui centrului de asistență tehnică (CAT) autorizat, în conformitate cu pachetul de suport tehnic selectat de către beneficiar. 

La ADPOS.md sunt disponibile câteva pachete de suport tehnic, pe care clientul le poate alege, în dependență de necesități, vezi contractele aici: Contracte de deservire tehnică. 


Centrul de asistență tehnică poate întreprinde gratuit unele intervenții doar în cazul în care beneficiarul (clientul) a semnat un contract de deservire tehnică cu centrul la care s-a adresat.


Datorită contractului de deservire tehnică, beneficiarul (clientul) poate facilita de:

  • Reparația gratuită a Echipamentului de Casă și Control indicat în Contractul de deservire tehnică;
  • Consultația beneficiarului la telefon și soluționarea imediată a problemei, în caz ca această procedură este posibilă de realizat la distanță;
  • În cazul în care este nevoie de înlocuit o piesă, se achită doar piesa de schimb, iar partea tehnică deja este inclusă în costul contractului;
  • Tipărirea rapoartelor anuale;
  • Programarea datelor;
  • Schimbarea orei.


Astfel, trebuie de atras o atenție majoră la contractul de deservire tehnică atunci când achiziționezi un echipament de casă și control.